76

Вочевидь не скоро нас усіх мине тема нормативних нововведень у зв’язку з карантином. А за змінами, прийнятими Кабміном 2 квітня 2020 року, все не так і весело.

Ми неодноразово наголошували на тому, що за умови відсутності надзвичайного стану в Україні, обмежувати конституційні права громадян, зокрема право на вільне пересування, є незаконним (https://t.me/c/1248149892/1228). Але погоджуємося з тим, що задля збереження життя і здоров’я українців влада має вживати всіх можливих заходів. Проте не зрозуміло, чому досі існує проблема врегулювання на рівні Закону ініціатив посадовців.

На цей час маємо те, що усі обмеження прав і свобод людини і громадянина, які вводить Кабмін, у цілому не відповідають порядку їх введення, що визначений Законом.

Про основні найпекучіші моменти за ПКМУ №255 ми вас інформували. Також висловлювали свою думку, дивіться тут:

(https://www.youtube.com/watch?v=EZ14Cyt_ueA&t=7s).

Тепер давайте конструктивно поговоримо про необхідність мати при собі документи, заборону самовільного залишення місць ізоляції та інше.

🙅🏼‍♂️ Отже, заборонено:

🔸 перебувати на вулицях без документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство чи спеціальний статус;

🔹 самовільно залишати місця обсервації (ізоляції).

Щодо підстав і правил перевірки у громадян документів на вулиці доволі детально розписано на нашому сайті тут (https://advocate-holovin.com.ua/gromadjanin-vashi-dokumenti-karantin/), рекомендуємо переглянути.

☝🏼 Коротко по суті можемо сказати:

🔸 у українців будуть перевіряти документи на вулиці;

🔹 українців будуть притягати до відповідальності за порушення карантинних обмежень.

Судові перспективи вказаної категорії справ про адміністративні  правопорушення та кримінальних проваджень реально туманні та маловірогідні. Однак, береженого Бог береже.

Тут вже, виходячи із здорового глузду, нам всім краще залишатись вдома, щоб не наражатись на небезпеку інфікування себе та зберегти інших.

Щодо порядку самоізоляції та обсервації, відзначимо що постановою №255 чи іншими нормативно-правовими актами на сьогодні не визначено порядок примусової обсервації чи ізоляції; не визначено орган, який здійснюватиме затримання і доставку у обсерватори відповідних осіб. Це може визначатись тільки Законом, якого немає.

☝🏼 Зараз передбачається, що мають бути самоізольовані:

🔸 всі, хто мав контакт з хворим на COVID-19 (у тому числі усі прибулі з карантинних зон), крім осіб, які перебували у засобах індивідуального захисту у зв’язку з виконанням службових обов’язків;

🔹 особи, які хворіють на COVID-19 та не потребують госпіталізації;

🔸 особи, які досягли 60-річного віку, крім осіб, які здійснюють заходи, пов’язані з недопущенням поширення COVID-19, забезпечують діяльність об’єктів критичної інфраструктури.

Лікуючий лікар хворого визначає строк самоізоляції (не менше 14 днів), а працівники державних установ МОЗ епідеміологічного профілю визначають персональний перелік осіб, які потребують самоізоляції у зв’язку з контактом з хворим на COVID-19 та вносять інформацію до відповідних інформаційних систем.

Тепер особі призначатимуть самоізоляцію (за змістом постанови – за замовчуванням всі вищенаведені категорії громадян мають звернутись до сімейного лікаря за таким призначенням). При самоізоляції особа зазначає (не визначено яким чином і в якому документі) місце своєї самоізоляції та інформацію про засоби зв’язку (номер телефону)- обов’язково, короткі відомості про стан здоров’я та хронічні захворювання на час самоізоляції (за згодою особи).

При цьому, само ізольованому повідомляється (не визначено в який спосіб), що за надання неправдивих відомостей про місце своєї самоізоляції, інформації про засоби зв’язку, недотримання режиму самоізоляції особу буде притягнуто до адміністративної відповідальності, а у випадку порушення режиму самоізоляції, що призвело до тяжких наслідків, в тому числі смерті третіх осіб – до кримінальної відповідальності.

ся інформація надалі буде внесена до мобільного додатка Єдиного державного веб-порталу електронних послуг. Цю інформацію можна вносити самостійно.

☝🏼 Особи, які потребують самоізоляції, зобов’язані:

🔸 постійно перебувати у визначеному ними місці самоізоляції;

🔹 утримуватися від контакту з іншими особами, крім тих, з якими спільно проживають.

‼️ Можна вийти магазин і аптеку не далі, ніж на 2 кілометри від дому лише самоізольованим і не хворим на COVID-19, за умови використання маски чи респіратору без клану видиху.

☝🏼 Якщо стало погано – викликай швидку допомогу.

Хто контролюватиме самоізоляцію:

🔸 працівники Національної поліції та Національної гвардії;

🔹 працівники державних установ Міністерства охорони здоров’я епідеміологічного профілю;

🔸 уповноважені органами місцевого самоврядування посадові особи, у тому числі з використанням мобільного додатка Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.

☝🏼 Кого помістять у обсерватор:

🔸 осіб, які заявили про добровільну госпіталізацію до обсерватора (ізолятора) у зв’язку з неможливістю дотримання вимог самоізоляції;

🔹 осіб, які двічі порушили умови самоізоляції;

🔸 осіб, які мали контакт із хворими або мають ознаки інфікування COVID-19 та відмовляються від медичного обстеження;

🔹 всіх, хто перетинає (наразі закритий) державний кордон і лінію розмежування на Донбасі (також закрита) чи приїжджають з АР Крим (не стосується певної категорії посадовців).

Хто поміщатиме? Госпіталізація до обсерваторів та/або ізоляторів осіб, визначених у цьому пункті, забезпечується в межах компетенції Міністерством інфраструктури, Міністерством розвитку громад та територій і Міністерством охорони здоров’я (яким чином – не визначено).

Особа, яка має ознаки захворювання на COVID-19, підлягає обов’язковому медичному огляду, за результатами якого може бути направлена на самоізоляцію (не обов’язково поміщенню у обсерватор).

❓ Що мають і зможуть робити обласні державні адміністрації:

🔸 облаштувати обсерватори;

🔹 встановити особливий режим на в’їздах і виїздах на/з території областей громадян і транспортних засобів;

🔸 організувати моніторинг стану здоров’я подорожуючих шляхом безконтактного вимірювання температури;

🔹 в разі погіршення епідемічної ситуації обмежити переміщення між областями;

🔸 створити на в’їздах і виїздах на/з території областей контрольно-пропускні пункти, залучати в установленому порядку для роботи в цих пунктах військовослужбовців, працівників, матеріально-технічні та транспортні засоби підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, частин та підрозділів Міністерства оборони та Міністерства внутрішніх справ;

🔹 організувати проведення дезінфекційних заходів у жилих, виробничих, навчальних, санітарно-побутових та інших приміщеннях, будівлях і спорудах.

Адвокат права