Міністр соцполітики повідомила, що Уряд через Фонд соціального страхування фінансує допомогу по тимчасовій непрацездатності у разі захворювання громадян на COVID-19, а також надає допомогу під час перебування на самоізоляції під медичним наглядом.
Розмір виплати від Фонду для застрахованої особи складає 50% її середньої зарплати незалежного від страхового стажу працівника, для медичних працівників це 100% середньої зарплатні.
Порядок дотримання режиму самоізоляції та отримання виплати:
Перше, що повинен зробити працівник – це звернутися до роботодавця, пояснити, що мав контакт з особою, яка захворіла на COVID-19 та попросити два тижні працювати в дистанційному режимі. Відповідно до рішення Уряду, роботодавці на сьогодні мають право перевести своїх працівників на дистанційну (надомну) роботу.
Якщо такої можливості, з огляду на характер виконуваної роботи або позицію роботодавця, немає, то можна скористатись державною програмою підтримки самоізоляції.
Фонд може оплатити період перебування працюючих українців на самоізоляції у разі безпосереднього контакту з хворим на COVID-19. Для цього працівник має телефоном у дистанційному режимі звернутись до свого сімейного лікаря, який відкриє листок непрацездатності.
Щоб отримати від Фонду допомогу, необхідно передати отриманий листок непрацездатності із зазначенням причини непрацездатності „ізоляція від COVID-19-11” своєму роботодавцю. У свою чергу, роботодавець на підставі отриманого від працівника листка непрацездатності оформлює заяву-розрахунок із зазначенням причини непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, та передає її до Фонду для здійснення фінансування”.
Також зазначається, що з метою протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19 Фондом соціального страхування організовано дистанційний прийом заяв-розрахунків від страхувальників, зокрема електронною поштою.