Рішення ВС у справі №815/2707/18 https://cutt.ly/GgDLbJt
У справі №815/2707/18 позивач придбав чоботи, однак, пізніше виявив їх недоліки.
Обміняти товар чи повернути гроші продавець відмовився.
З метою захисту прав позивач двічі звертався до ГУ Держпродспоживслужби. Але жодні дії вчинені не були у зв’язку з недостатністю інформації щодо продавця.
Така бездіяльність стала підставою для позову про зобов’язання проведення перевірки і стягнення з ГУ моральної шкоди в сумі 200000,00 грн.
З неправомірністю дій суди погодились.
Обґрунтували тим, що законодавством про держнагляд не передбачено право відповідного органу повертати звернення фізичної особи-споживача з підстав неможливості ідентифікації продавця або ненадання документів на підтвердження порушення.
Щодо моральної шкоди КАС зауважив наступне.
Порушення прав суб’єктами владних повноважень завжди викликають негативні емоції. Проте, не всі вони досягають рівня страждання або приниження.
Позивач стверджував, що тривала боротьба за свої права виснажила його, завдала душевних страждань, викликала знервованість, почуття безперспективності. Також він залишився без взуття, а пенсія є єдиним джерелом його доходу.
КАС погодився, що внаслідок протиправності дій ГУ споживач зазнав негативних емоцій, змістом яких є занепокоєння, стрес, відчуття несправедливості, невизначеність, інші переживання.
З урахуванням вразливого стану позивача як інваліда його негативні емоції досягли рівня страждання, а отже моральну шкоду було завдано.
Однак, КАС зменшив її розмір до 2000,00 грн.
Зазначив, що внаслідок втручання ГУ права таки було захищено і кошти за товар повернуто. Тож відповідач із затримкою, але захистив права позивача.