3

 

Реалізація закону про водний транспорт зробить проходження шлюзів безкоштовним.

Про це у своїй колонці на “Економічній правді” написав народний депутат, заступник голови парламентського комітету з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко, повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на Agravery.

У грудні 2020 року Верховна Рада ухвалила у другому читанні закон “Про внутрішній водний транспорт”, який регулює річкову логістику в Україні. Також запровадили штрафи для судновласників за порушення закону.

“Ухвалений закон покликаний лібералізувати ринок річкових перевезень, допустивши судна під іноземним прапором, стимулювати міжнародну торгівлю, а також провести дерегуляцію галузі шляхом запровадження безкоштовного проходження шлюзів і часткового звільнення суден внутрішнього плавання від зборів у морських портах”, – пояснив народний депутат.

Разом з цим, 75% судноплавних шлюзів на Дніпрі є зношеними. Тому закон передбачає створення Державного фонду розвитку внутрішніх водних шляхів для забезпечення утримання річкової інфраструктури.

Загалом ухвалений закон покликаний відродити річкові перевезення та збудувати ефективну річкову логістику, зазначив депутат.

“1 мільйон тонн вантажів, що перевозяться річкою, заощадить 1 мільярд гривень на ремонт доріг протягом 4 років. Закон регулює не лише діяльність внутрішнього водного транспорту, його функціонування та розвиток, а й інфраструктуру, вантажні та пасажирські перевезення, внутрішнє судноплавство та безпеку майна, яке затонуло на внутрішніх водних шляхах. Загалом, ухвалений закон, за підрахунками фахівців, дасть Україні щорічний позитивний ефект від 13-16 млрд. грн”, – підкреслив Володимир Крейденко.