Автори законопроекту зазначають, що регулювання Мінрегіону є «зарегульованим», а передача цих повноважень Укравтодору вирішить проблему.
Одним із пунктів порядку денного засідання парламенту 2 лютого стане розгляд законопроекту №2234. Цей проект лежить у кулуарах Верховної Ради ще з жовтня 2019 року, але у листопаді минулого року автори вирішили доопрацювати свій проект і надали нову редакцію.
Безпосередньо цей документ стосується процесу ціноутворення на будівництво доріг. Чинне законодавство передбачає, що «вартість будівництва визначається на підставі затверджених [Мінрегіоном] кошторисних норм і нормативів…». Депутати хочуть встановити, що за такою процедурою буде розраховуватися вартість будівництва наступних доріг:
- вулиці і дороги міст та інших населених пунктів;
- відомчі (технологічні) дороги.
Натомість вартість будівництва для доріг загального користування – тобто, для всіх доріг, які знаходяться поза межами населених пунктів і не є відомчими – буде визначатися «на підставі методик і правил», затверджених Укравтодором.
У пояснювальній записці депутати зазначають, що «існуюча на сьогодні система ціноутворення в будівництві є застарілою і зарегульованою, що базується на ресурсному методі». Ця зарегульованість, на їхню думку, виникає якраз через кошторисні норми і нормативи Мінрегіону. У свою чергу, «методики і правила» Укравтодору матимуть лише позитивний ефект. Гарантій того, що вимоги Укравтодору не будуть «зарегульованими», або ж доказів того, що менші вимоги до розрахунків вартості матимуть позитивний вплив, крім розмитих посилань на «світову практику», депутати при цьому не надають.
Разом з тим, ряд зауважень до змісту документа висловили у Головному науково-експертному управлінні – починаючи з назви, і закінчуючи самим вмістом. Ключовим зауваженням можна назвати те, що законопроект передбачає заміну «кошторисних норм і нормативів із ціноутворення у будівництві, які є обов’язковими під час здійснення будівництва об’єктів із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії» від Мінрегіону на просто «методики і правила» від Укравтодору. Інакше кажучи, виходить, що розрахунки вартості будівництва навіть доріг, які будуть будувати для себе громадяни зі своїх коштів, мають відповідати цим методикам і правилам. Або ж, якщо якийсь доброчинець вирішіть побудувати в Україні надсучасну і наддорогу дорогу за власний кошт, він не зможе, бо її вартість не буде відповідати вимогам Укравтодору.
Крім того, у ГНЕУ звернули увагу на те, що законопроект використовує термін «нове будівництво» та поцікавилися, що ж тоді є старим будівництвом, також звернули увагу на невідповідність назви проекту його вмісту та запропонували врегулювати питання розрахунків вартості доріг у іншому законі. Ще однією пропозицію було отримати висновок уряду щодо цього законопроекту – відповідно до вимог Конституції.
У комітеті ж, за винятком фрази про те, що ГНЕУ висловило до законопроекту зауваження, та копії обґрунтування із пояснювальної записки ніяк його вміст не прокоментували, але рекомендували ухвалити його за основу.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що сьогодні депутати також розглянуть законопроект, яким змусять українців реєструвати всі квадрокоптери, а їх власників – страхуватися.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.