7

Ірина Венедіктова затвердила порядок звільнення прокурорів у разі ліквідації чи реорганізації органу прокуратури або скорочення кількості прокурорів.

Наказом Генерального прокурора Ірини Венедіктової від 17 грудня 2020 року № 589 затверджено Порядок звільнення прокурорів у разі ліквідації чи реорганізації органу прокуратури або скорочення кількості прокурорів.

Дія Порядку поширюється на прокурорів Офісу Генерального прокурора, обласних, окружних, спеціалізованих (на правах обласних та окружних) прокуратур. До прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Порядок застосовується з урахуванням особливостей, визначених Законом.

Нижче наводимо основні положення Порядку.

Відповідно до статті 7, частини четвертої статті 10, частини першої статті 12 Закону зміна структури та штатного розпису Офісу Генерального прокурора, ліквідація, реорганізація обласних, окружних, спеціалізованих (на правах обласних та окружних) прокуратур, зміна їх структури та штатного розпису здійснюються Генеральним прокурором.

Визначення структури та штатного розпису Спеціалізованої антикорупційної прокуратури здійснюється Генеральним прокурором за погодженням з Директором Національного антикорупційного бюро України.

Копія наказу Генерального прокурора про ліквідацію, реорганізацію, внесення змін до структури та штатного розпису органу прокуратури не пізніше наступного дня після його видання надсилається керівнику органу прокуратури (самостійного структурного підрозділу) для виконання та ознайомлення з ним відповідних прокурорів.

Після надходження наказу кадровим підрозділом відповідного органу прокуратури у триденний строк складаються списки прокурорів органу прокуратури (структурного підрозділу), посади прокурорів у яких ліквідовано або скорочено.

У разі скорочення однієї або декількох посад прокурорів в органі прокуратури (структурному підрозділі) керівник прокуратури (самостійного структурного підрозділу), в якому відбулися такі зміни, у п’ятиденний строк з дня отримання копії відповідного наказу проводить аналіз результатів діяльності прокурорів відповідного органу прокуратури (структурного підрозділу) з метою визначення тих, які підлягають подальшому звільненню.

При визначенні прокурорів, які підлягають звільненню з посади, може бути враховано: рівень кваліфікації і продуктивності праці, зокрема досвід роботи прокурора в органах прокуратури, у тому числі на адміністративних посадах, ефективність виконання службових обов’язків, заохочення, застосування заходів дисциплінарного та матеріального впливу, а також інші обставини, які впливають на продуктивність і результативність праці.

Не підлягають внесенню та розгляду пропозиції щодо звільнення прокурорів, стосовно яких у статтях 184, 186-1 Кодексу законів про працю України передбачено гарантії щодо заборони звільнення, крім випадків повної ліквідації органу прокуратури обласного рівня.

Інформація з результатами порівняльного аналізу щодо прокурорів окружної прокуратури, спеціалізованої прокуратури (на правах окружної), які підлягають можливому звільненню, надається керівником цієї прокуратури до кадрового підрозділу обласної прокуратури, спеціалізованої прокуратури (на правах обласної) разом із документами, що підтверджують визначені пунктом 7 цього Порядку обставини, які можуть бути враховані під час звільнення прокурорів.

Керівники самостійних структурних підрозділів Офісу Генерального прокурора та обласних прокуратур таку інформацію стосовно підпорядкованих прокурорів, погоджену із заступником керівника відповідного органу прокуратури згідно з розподілом обов’язків, надають до кадрових підрозділів відповідних прокуратур.

За результатами опрацювання кадровим підрозділом наданих матеріалів керівник органу прокуратури, уповноважений на призначення та звільнення прокурорів з посад (далі – уповноважений керівник прокуратури), письмово попереджає прокурора про подальше звільнення на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону не пізніше ніж за 30 календарних днів.

Одночасно уповноважений керівник прокуратури пропонує такому прокурору вакантну або тимчасово вакантну посаду прокурора (за наявності) у тому самому органі прокуратури, а прокурору обласної прокуратури, спеціалізованої прокуратури (на правах обласної) також пропонуються посади в органах прокуратури нижчого рівня, що підпадають під територіальну юрисдикцію відповідної прокуратури обласного рівня.

Обов’язок пропонувати прокурору іншу посаду не стосується вакантної або тимчасово вакантної адміністративної посади, у разі якщо призначення на таку посаду потребуватиме схвалення Комісії з добору керівного складу органів прокуратури.

У разі реорганізації обласної прокуратури, спеціалізованої прокуратури (на правах обласної) прокурорам з дотриманням вимог, передбачених у пункті 7 цього Порядку, пропонуються вакантні або тимчасово вакантні посади прокурорів у новоутвореному органі прокуратури або органі прокуратури нижчого рівня, що підпадає під територіальну юрисдикцію відповідної прокуратури обласного рівня.

У разі ліквідації обласної прокуратури, спеціалізованої прокуратури (на правах обласної) уповноважений керівник прокуратури або голова ліквідаційної комісії письмово попереджає прокурорів відповідного органу прокуратури про подальше звільнення на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону у строк, визначений у пункті 10 цього Порядку.

У такому випадку прокурорам ліквідованого органу прокуратури можуть бути запропоновані вакантні або тимчасово вакантні посади прокурорів в інших органах прокуратури того ж або нижчого рівня за наявності пропозицій керівників відповідних прокуратур обласного рівня.

У разі ліквідації або реорганізації окружної прокуратури, спеціалізованої прокуратури (на правах окружної) прокурорам пропонуються вакантні або тимчасово вакантні посади прокурорів у новоутвореній або іншій окружній прокуратурі, що підпадає під територіальну юрисдикцію відповідної прокуратури обласного рівня.

Заява прокурора про переведення на запропоновану посаду не потребує погодження з керівником відповідної прокуратури (структурного підрозділу).

Відмова прокурора від призначення на запропоновану посаду прокурора засвідчується його письмовою заявою або актом кадрового підрозділу з фіксацією факту відмови прокурором від подання заяви про переведення на запропоновану посаду.

Звільнення прокурора на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону в разі відмови від призначення на запропоновану посаду здійснюється з наступного дня після спливу строку, визначеного пунктом 10 цього Порядку. У разі якщо день звільнення припадає на вихідний чи святковий день, звільнення прокурора проводиться у перший робочий день.

Наказ про звільнення може бути виданий у період тимчасової непрацездатності прокурора або його відпустки із зазначенням дати звільнення, яка є першим робочим днем, наступним за днем закінчення тимчасової непрацездатності, зазначеним у документі про тимчасову непрацездатність, або першим робочим днем після закінчення відпустки.

При звільненні прокурора на підставі пункту 9 частини першої  статті 51 Закону положення законодавства про працю щодо обов’язку отримання уповноваженим керівником прокуратури згоди виборного органу первинної профспілкової організації на звільнення не застосовуються.

Рішення про звільнення прокурора, який бере участь у доборі на зайняття посади прокурора в органі прокуратури вищого рівня, приймається після оприлюднення в установленому порядку результатів такого добору.

На прокурора, звільненого з посади у разі ліквідації чи реорганізації органу прокуратури, в якому прокурор обіймав посаду, або в разі скорочення кількості прокурорів органу прокуратури, не поширюються встановлені законодавством про працю гарантії щодо переважного права на укладення трудового договору у разі поворотного прийняття на роботу та щодо збереження місця роботи на період щорічної відпустки та на період відрядження.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій