4

Основною перепоною тут є авансування фізичною особою-боржником послуг арбітражного керуючого.

Питання непопулярності процедури відновлення платоспроможності фізичної особи, на яку покладались великі надії, і яка не спрацьовує через обов’язковість авансування фізичною особою роботи арбітражного керуючого, непокоїть Міністерство юстиції, як державного регулятора сфери банкрутства, і воно шукає вихід з цього становища. Про це в інтерв’ю інформаційному агентству «Borg.expert» заявила заступник міністра юстиції з питань європейської інтеграції Валерія Коломієць.

Як відомо, діючий вже понад рік Кодекс з процедур банкрутства не звільняє фізичну особу від авансування винагороди арбітражному керуючому при поданні заяви про відкриття провадження у справі про її неплатоспроможність. До господарського суду разом із заявою про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність фізична особа має також надати докази подання декларації про доходи за минулий рік та докази внесення на депозитний рахунок суду оплати послуг арбітражного керуючого за три місяці виконання ним повноважень, що є гарантією з боку держави оплати праці цієї особи. Кредитори за рахунок власних коштів можуть встановити арбітражному керуючому тільки додаткову винагороду, а не здійснити йому авансування винагороди.

Зазвичай, фізична особа-боржник і так має проблеми із коштами, і тому справ про відновлення платоспроможності, реструктуризацію боргів або банкрутство фізичної особи на сьогодні – одиниці.

Висловлена на Робочій групі з питань удосконалення процедур банкрутства, що діє при Мін’юсті, ідея взагалі виключити арбітражних керуючих з процедури відновлення платоспроможності фізичних осіб не знайшла особливої підтримки серед учасників даного ринку.

Така ідея, за словами Валерії Коломієць, виникла в міністерстві і стосується можливості залучення до процедур банкрутства (неплатоспроможності) фізичних осіб системи Безоплатної правової допомоги (БПД).

«Залишилось вирішити, як практично це здійснити – дозволити на етапі реструктуризації боргів вести процедури не тільки арбітражним керуючим, але й юристам БПД, або залучити до системи БПД арбітражних керуючих», – зазначає заступниця міністра.

За її оцінками, спільнота арбітражних керуючих більше сприйме ідею, коли їх вводитимуть у систему БПД. Бо це питання гарантованої оплати праці.

«Тоді треба думати, яким чином це вирішувати, бо необхідно прописати механізм фінансування через держбюджет, треба все порахувати економічно. Скажімо, дозволити залучення системи БПД виключно для фізичних осіб, які не мають відповідного доходу, а не для усіх. Бо бюджет може не витримати. Це не проста історія, але є зацікавленість на ринку, тому її треба розвивати», – підсумовує Валерія Коломієць.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.