3

Співробітники державного контролюючого органу отримають право самостійно виносити постанови про штраф за порушення норм перевезення вантажів.

Сьогодні, 2 лютого, Верховна Рада прийняла у першому читанні проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» (реєстр. №3742).

Законопроект в першу чергу спрямований на збереження від остаточного руйнування автомобільних доріг загального користування, впровадження автоматичного вагового контролю транспортних засобів та автоматичної фіксації порушень, що сприятиме зменшенню корупційних ризиків та усуненню вибіркового зважування транспортних засобів.

Проектом закону передбачається внесення змін до законів України «Про автомобільний транспорт», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та «Про судовий збір».

Згідно зі змінами, регламентована діяльність і компетенція Укртрансбезпеки, як центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті щодо здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

Під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) посадові особи Укртрансбезпеки матимуть право на:

  • застосування спеціалізованих автомобілів;
  • використання спеціального обладнання, призначеного для перевірки дотримання водіями норм режиму праці та відпочинку;
  • супроводження транспортного засобу, що має ознаки порушення нормативів вагових параметрів до найближчого місця зважування на відстань в межах 50 км, для здійснення габаритно-вагового контролю, а також заборони подальшого руху таких транспортних засобів.
  • здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів;
  • використання стаціонарних або пересувних пунктів габаритно-вагового контролю;
  • використання засобів фото- і кінозйомки, відеозапису для фіксації процесу перевірки;
  • копіювати, сканувати документи, які передають водії транспортних засобів під час здійснення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) та використовувати ї, як доказ при розгляді справ про порушення законодавства;
  • здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути.

Суттєво зросте відповідальність вантажовідправника, як першої ланки у вантажних перевезеннях. Він буде зобов’язаний вносити до товарно-транспортної накладної або іншого визначеного законодавством документа на вантаж відомості про масу або габарити вантажу. Саме його зобов’яжуть відшкодовувати витрати та збитки, заподіяні внаслідок порушення ним законодавства з питань перевезення вантажів.

Санкції пропонують такі:

  • за відмову надати документи на вантаж уповноваженій посадовій особі – штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • за перевезення пасажирів чи вантажів без документів, перелік яких визначений законодавством, – штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм до 2% включно при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу – штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 2% до 5% включно при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу – штраф у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу – штраф у розмірі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20% при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу – штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20%, але не більше 30% при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу – штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30% при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу – штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Усі зазначені порушення можуть бути зафіксовані в автоматичному режимі.

Щоб врегулювати питання стосовно компетенції  Укртрансбезпеки щодо стягнення у судовому порядку плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, Постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів хочуть визнати виконавчим документом.

Розподіл коштів, які надходитимуть від штрафів, пропонують такий: 50 % зараховуються до Державного бюджету України, а ще 50% – зараховуються до державного дорожнього фонду, що створений у складі спеціального фонду Державного бюджету.

За подання позовів щодо стягнення штрафів Укртрансбезпеку хочуть звільнити від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.