24

У ЧОМУ СКЛАДНІСТЬ?

Здійснюючи покупку в інтернет-магазині, покупець стикається з деякими труднощами і ризиками.

По-перше, у споживача немає можливості оглянути товар до покупки, перевірити його якість і справність. Одяг не можна приміряти, а техніку – протестувати.

По-друге, покупець витрачає більше часу, тому що йому потрібно дочекатися доставки замовлення.

По-третє, якщо товар не підійшов, повернути його назад і отримати сплачені за нього гроші складніше, ніж у разі купівлі у звичайному магазині. Споживачеві потрібно переконатися, що продавець прийме повернення, вирішити питання зворотної доставки і дочекатися перерахування грошей.

ЩО МОЖНА ПОВЕРНУТИ?

Поверненню підлягає не тільки неякісна продукція, але й будь-який товар, що з якихось причин не підійшов або не сподобався покупцеві. Якщо річ без дефектів не підійшла вам за кольором, фасоном або ви просто передумали її купувати, ви маєте право повернути її назад, не пояснюючи причини.

ЯК ЦЕ ЗРОБИТИ?

Повернути товар можна двома способами:

Відвезти його в сервісний відділ інтернет-магазину у вашому місті.

2 Зв’язатися з інтернет-магазином, повідомити про своє бажання повернути товар і відправити його службою доставки.

В ЯКІ ТЕРМІНИ МОЖНА ПОВЕРНУТИ ТОВАР?

Покупець має право розірвати договір протягом 14 днів з моменту отримання товару у відділенні служби доставки.

Продавець (інтернет-магазин) повинен перерахувати гроші за товар не пізніше, ніж протягом 30 днів з моменту розірвання договору. Якщо в цей термін гроші не повернули, продавець зобов’язаний сплачувати споживачу неустойку за кожен день затримки в розмірі 1% від вартості продукції.

ЯК ПРАВИЛЬНО РОЗПАКУВАТИ ТОВАР?

Деякі інтернет-магазини не погоджуються приймати товар, посилаючись на те, що покупець порушив цілісність упаковки. Це не правомірно, тому що зменшення вартості продукції через розкриття упаковки не позбавляє споживача права розірвати договір. Проте, поки ви не переконалися в тому, що товар вам підходить, варто бути акуратним, за можливістю не розривати картонну коробку або целофан.

ЯК ОЦІНИТИ СТАН ТОВАРУ?

Щоб повернути товар в інтернет-магазин, потрібно зберегти його в незміненому вигляді. На ньому не повинно бути пошкоджень, подряпин, відколів та інших дефектів. Товар, який мав дефекти до моменту розкриття упаковки, теж можна повернути. В інтересах споживача надати докази того, що пошкодження сталися не з його вини. Таким доказом може бути відеозйомка розпакування товару.

ЯКІ ДОКУМЕНТИ ПОТРІБНІ ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ ПОВЕРНЕННЯ?

Щоб оформити повернення, покупцеві знадобляться:

– сам товар (і вся його комплектація);

– розрахунковий документ, що підтверджує покупку;

– гарантійний талон;

– якщо в товарі було виявлено істотний недолік і споживач звертався в сервісний центр, потрібно пред’явити акт з висновком цього центру;

– паспорт та ідентифікаційний код.

ХТО СПЛАТИТЬ ЗВОРОТНУ ДОСТАВКУ?

Це залежить від причини повернення.

Товар якісний, але споживач передумав його купувати. В цьому випадку пересилання оплачує покупець, якщо інші умови не визначено на сайті продавця.

Товар якісний, але продавець не надав повної інформації, передбаченої статтями 12 і 13 Закону України «Про захист прав споживачів» (дані про продавця, характеристики продукції, оплата доставки тощо). У такій ситуації повернення товару оплачує інтернет-магазин.

Товар виявився неякісним або не відповідав заявленим умовам. У цьому випадку важлива вага товару. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», доставка товарів вагою понад 5 кг здійснюється за рахунок продавця. Якщо ж покупка важить менше за  5 кг, її доставку повинен сплатити покупець.

Як повідомили в коментарі EtCetera в юридичній фірмі «Скарга», таке розмежування є прогалиною в чинному законодавстві, оскільки порушує принцип безоплатності гарантійного ремонту товару.

НА ЩО МАЄ ПРАВО ПОКУПЕЦЬ?

1 Не повертати продукцію до моменту перерахування коштів.

2 Стати власником товару без зобов’язання його оплатити, якщо через 60 днів після розірвання договору продавець не вжив заходів щодо повернення товару.

Джерело