10

Законопроект встановлює підслідність БЕБ та уточнює зміст КК у частині відповідальності за невиконання судового рішення.

Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроект № 3959-1 Про внесення змін до адміністративного та кримінального законодавства щодо запровадження діяльності Бюро економічної безпеки України.

Вищезазначений законопроект доповнює ухвалений нещодавно у другому читанні законопроект № 3087-д «Про Бюро економічної безпеки України».

Ухвалений закон остаточно ліквідовує податкову міліцію та позбавляє СБУ функцій у сфері економіки. Ним створюється Бюро економічної безпеки, яке буде боротися зі злочинами у сфері економіки, у тому числі проводити оперативну роботу, яку раніше проводила СБУ.

Проте, законопроектом № 3087-д не визначаються процесуальні норми, на підставі яких Бюро повинно працювати.

Справа у тому, що нардепи виділили із законопроекту № 3087-д цілий блок питань, які стосуються кримінальної та адміністративної юстиції в окремий законопроект та відправили його для опрацювання в Комітет з питань правоохоронної діяльності.

Там теж не гаяли часу та внесли альтернативний законопроект під авторством Сергія Іонушаса та Владлена Неклюдова, що дуже обурило авторку основного документа Ольгу Василевську-Смаглюк.

У ЗМІ з цього приводу вона повідомляла наступне:

«Легке порівняння двох законодавчих ініціатив у вордівському файлі нас шокувало. Документи майже ідентичні за структурою. Але Іонушас, за моїми оцінками, повністю вихолощує функцію економічних розслідувань у БЕБі, чомусь, розширює повноваження ДБР, що взагалі не є ціллю та завданням законопроекту.

Я відкрито розповіла про це на Комітеті з питань правоохоронної діяльності. Утім, мене не почули. І взяли за основу саме законопроект Іонушаса. І понесуть його в зал у пакеті з основним законопроектом про створення Бюро економічної безпеки. І, якщо Комітет Монастирського й далі так працюватиме над створенням БЕБ, на виході ми отримаємо непрацюючий орган. У такому випадку, як на мене, краще відродити податкову міліцію і не соромитись».

Врешті-решт Комітет з питань правоохоронної діяльності законопроект Данила Гетманцева відхилив та рекомендував ухвалити альтернативний.

Законопроектом пропонуються наступні зміни до законодавства:

У Кодексі про адміністративні порушення:

а) визначається відповідальність працівників Бюро економічної безпеки України, які мають спеціальні звання, за адміністративні правопорушення за дисциплінарними статутами;

б) передбачається адміністративна відповідальність за незаконне використання найменування та ознак належності до Бюро економічної безпеки України.

У Кримінальному кодексі України вводиться відповідальність за шахрайство з податком на додану вартість, як окремий вид кримінального правопорушення, розслідування якого віднесено до компетенції Бюро економічної безпеки України (нова стаття 2222 ).

Запровадження цієї норми викликала суперечки в сесійному залі, оскільки не всі депутати зрозуміли навіщо потрібна зазначена стаття.

Крім того, доповнюються частини 1 та 4 статті 382 КК «Невиконання судового рішення», які будуть виглядати наступним чином:

«1. Умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, або ухвали слідчого судді, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню, –

карається штрафом від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до трьох років.

  1. Умисне невиконання службовою особою остаточного рішення Європейського суду з прав людини, рішення Конституційного Суду України та умисне недодержання нею висновку Конституційного Суду України, –

карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.»

У Кримінальному процесуальному кодексі України:

а) визначена основна та додаткова підслідність Бюро економічної безпеки України;

б) внесені необхідні зміни щодо виключення такого суб’єкта кримінального провадження як «орган, що здійснює контроль за додержанням податкового законодавства» та введення нового суб’єкта – Бюро економічної безпеки України.

в) закріплені повноваження для здійснення оперативними підрозділами Бюро економічної безпеки України негласних слідчих (розшукових) дій, а також пропонуються інші зміни задля належного досудового розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Бюро економічної безпеки України.

Детективи органів Бюро економічної безпеки України будуть здійснювати досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених статтями 199, 204, 2051, 206, 212, 2121, 2181, 219, 2201, 2202, 222, 2221, 2222, 2231, 2232, 224, 229, 231, 232, 2321, 2322, 233 Кримінального кодексу України.

Верховна Рада розглянула урядовий законопроект про третейські суди, в якому знайшли корупційні ризики.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.