891

 

7 листопада остаточно перестануть діяти електронні цифрові підписи (ЕЦП).

Після цього і замовники, і постачальники повинні використовувати кваліфіковані електронні підписи (КЕП). Про це інформує Прозорро.

З 7 листопада 2018 року більшість акредитованих центрів сертифікації ключів видавали електронні підписи саме у вигляді КЕП. Якщо ж ні, то варто змінити свій ЕЦП на КЕП уже найближчим часом.

 

Що зміниться з 7 листопада:

– замовники публічних закупівель (окрім закладів комунальної форми власності) мають зберігати КЕП на захищених носіях – інакше кажучи, використовувати токени при публікації на Прозорро;

– учасники повинні мати КЕП, але не обов’язково на токені;

– замовники не зобов’язані згідно з Законом “Про електронні довірчі послуги” чи Законом “Про публічні закупівлі” вимагати від учасників підписати пропозицію саме КЕП на токені, а не КЕП на іншому носії.

 

На основі чого скасовується дія ЕЦП?

7 листопада 2018 року набув чинності оновлений Закон “Про електронні довірчі послуги” (далі – Закон). Він ввів поняття нового, більш захищеного електронного підпису – КЕП (кваліфікований електронний підпис) та скасував поняття ЕЦП. Оскільки на той момент усі платники податків користувалися виключно ЕЦП, було вирішено організувати їх поступовий перехід на КЕП протягом двох років з моменту набуття чинності нових норм.

Якщо ви отримали електронний підпис до 07.11.2018 р., і потім не оновлювали чи не продовжували його, то ви є власником старого ЕЦП, який припинить свою роботу 7 листопада. 

Для того, щоб отримати актуальний КЕП та продовжувати спокійно підписувати електронні документи та податкову звітність, зверніться до обраного АЦСК.

 

Після 7.11.2018 р. більшість АЦСК видавали платникам податків електронний підпис у вигляді КЕП. Обов’язково впевніться в тому, що ви є власником саме такого ключа, щоб комфортно продовжувати свою роботу після 7 листопада. Для цього зверніться до АЦСК, в якому ви отримали електронний підпис.

 

Оскільки КЕП є електронним файлом, для його зберігання потрібен фізичний носій. Він може мати такий вигляд:

– звичайний пристрій, на якому створюється та зберігається КЕП. Це будь-який флеш-накопичувач, жорсткий диск комп’ютера тощо;

– пристрій із вбудованими апаратно-програмними засобами, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, копіювання чи ознайомлення з параметрами особистого ключа. Даний пристрій називається захищеним носієм особистих ключів та відповідає умовам п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг. Прикладом такого носія є токен. Токен (його також називають апаратним ключем) – це флеш-накопичувач, що має унікальний інвентарний номер та затверджений Держслужбою спецзв’язку.

 

Те, в якому вигляді має зберігатися ваш ключ, залежить від вашого виду діяльності.

Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Законуз 7 листопада 2020 року зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов’язані наступні суб’єкти:

– представники органів державної влади;

– представники органів місцевого самоврядування;

– працівників державних установ, підприємств, організацій;

– нотаріуси;

– державні реєстратори та суб’єкти, що виконують їхні обов’язки згідно з уповноваженням держави.

Згідно з законодавством сьогодні приватні суб’єкти господарювання не зобов’язані використовувати токени, але можуть придбати їх за власним бажанням. З 1 січня 2022 року приватні суб’єкти господарювання зобов’язані використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів (токенах).

 

За інформацією buh.ligazakon